torsdag 12. mars 2009

Lek i Barnehagen.

Da vi fikk i oppgave å skrive litt om hvordan vi oppserverer lek på praksisplassen vår synes jeg ikke det var så vanskelig. Vi har akkurat hatt om lek på skolen, og i boka leste jeg om "toddlerne" Det er de små barna i 1-2 års alderen. Kjennetegn på dem er at de ofte løper rundt i gangene mens hoier og ler og ofte får "utbrudd" ved mat bordet hvor de ler høyt og ser på hverandre og smiler og ler litt mer.. Da måtte jeg smile litt for jeg kjente igjen mange av de minste på min avdeling. Favoritt tingen å gjøre er å kle seg ut og løpe og falle og skrike rundt i gangene. Og ved bordet er det aldri stille. hvis 1 ler, ler alle.


Doktor og pasient er også populært. Da skal jeg helst være veldig syk og ha vondt i magen. Må ligge stille i sofaen med lukkede øyne, for det er det syke pasienter gjør. Så kommer de og setter sprøyte, lytter over hele kroppen og gjør mange andre ting som helt sikkert gjør meg frisk. Etterpå skal vi bytte rolle.


Ute er det morsomt å gravei snøen, ake og leke kaptein Sabeltann. 1 er kaptein Sabeltann, en annen Langemann og sammen skal de røve alle på de 7 hav. De skyter deg med snøballer og skremmer deg med høye rop og løvebrøl. Du TULLER ikke med kaptein Sabeltann!!



Barna er veldig flinke å leke sammen, både de store og de små sammen. Og noe som jeg har lagt merke til at alle sammen veldig godt liker er å sitte å pusle på gulvet. Da hjelper alle hverandre og de gir ikke opp før de har klart det. Det er mange bra puslespill i barnehagen til alle aldre, så det er flott at de har lagt vekt på det. Da kan alle få pusle puslespill som er beregnet til deres alder.

1 kommentar:

kardeg sa...

Så flink du er til å skrive Tine! du skriver rett fra levra,samtidig som det er faglig riktig! tumbs up:)
virker som du hadde det gøy med barna <3